Sony sert eleştirilere maruz kalıyor!

Süleyman Kelle
3 okuma süresi.

Pek çok oyun severin bir numaralı oyun konsolu olan Playstation’ın üreticisi olan Sony, bazı ciddi suçlamalarla karşı karşıya kaldı. Şirketin diğer platformlar ile çapraz oyun oynama özelliğine sıcak bakmadığı iddia ediliyor.

Sony’nin PS4 çapraz platform oyunlarını yıllarca engellediği bir sır değil, ancak yeni gizli belgeler ve e-postalar, Sony’nin insanların diğer platformlarda arkadaşlarıyla aynı oyunları oynamasına izin vermeye ne kadar karşı olduğunu ortaya koyuyor. Bu durumda oyuncuları nefret söylemlerine itiyor.

Sony

Sony, başlangıçta hem Rocket League hem de Minecraft için platformlar arası oyunu engelledi, ancak Nintendo ve Microsoft’un her ikisi de oyuncuların Xbox ve Switch’te oynamasına izin verdi. Sony 2018’de Fortnite oyunlarını engellediğinde sorun gerçekten patladı ve oyuncular öfkeliydi. Şimdi, Sony’nin potansiyel gelir kayıplarını telafi etmek için beklemekte olduğu görülüyor. Sony’nin 2018’de Fortnite oyunlarını engelleme kararına giden aylarda Epic Games, Epic Games v. Apple davasındaki e-postalarda çapraz oyunu etkinleştirmek için Sony’ye ricada bulunuyor. Epic’in iş geliştirme başkan yardımcısı Joe Kreiner, “Epic’in istediğimizi elde edemediği bir senaryo düşünemiyorum – bu olasılık, Fortnite PlayStation’daki en büyük oyun haline geldiğinde kapıdan ulaşılamaz oldu.” dedi.,

Sony, oyuncuların tepkisini çekti

Kreiner, “Sony ile birlikte çapraz oyunu duyurduk. Epic, Sony’yi kahraman gibi gösterme amacından vazgeçiyor. “ Epic, anlaşmayı tatlandırmak için E3 varlığını PlayStation ile markalaştırmayı veya PS Plus abonelerine özel benzersiz karakterler eklemeyi bile teklif etti. “Bunu hepimiz için büyük bir kazanç haline getirelim. Epic konuyla ilgili fikrini değiştirmiyor, o yüzden şimdi üzerinde anlaşalım, “dedi Kreiner. Sony kabul etmedi. O dönemde Sony’nin geliştirici ilişkilerinden sorumlu kıdemli direktörü Gio Corsi, “platformlar arası oynamanın, başlığın boyutu ne olursa olsun bir smaç olmadığını” belirterek, Epic’in Fortnite’ın üstünlüğü konusundaki esnekliğine açık bir atıfta bulunarak çapraz oyun fikrini reddetti.

Oyun istasyonu. Corsi, “Bildiğiniz gibi, birçok şirket bu fikri araştırıyor ve tek bir şirket bile çapraz konsol oyununun PlayStation işini nasıl geliştirdiğini açıklayamaz” dedi. Ancak Ağustos 2019 itibarıyla, Sony’nin değerli bir argüman bulmuş olabileceği görülüyor: E-posta yazışmaları, sorunun nihayetinde nerede bittiğini açıklamıyor, ancak Ağustos 2019’dan (Sony’nin değişikliğinden sonra) “platformlar arası politika, gereksinimler ve süreç” başlıklı bir belge, Sony’nin artık çapraz oyuna nasıl yaklaşabileceğini ortaya koyuyor: platformlar arası gelir PlayStation oyuncuları platformlar arası bir oyunun alt satırına belirli bir yüzdeden daha fazla katkıda bulunduğunda yayıncıları Sony’ye telif hakkı ödemeye zorlayarak, Sony’nin “gelirdeki düşüşü dengelemek” için çapraz oynamayı mümkün kılıyor.

https://www.weblejyon.com/sony-ps3-ve-ps-vita-karari-icin-mujde-geri-adim-atildi/
Bu yazıyı paylaş
Web3, blockchain ve kripto alanlarında 4 yılı aşkın deneyime sahip olan Süleyman Kelle, derin bir uzmanlık geliştirmiştir. Kariyeri boyunca medya sektöründe önemli başarılara imza atmıştır. Sosyal medya yöneticisi ve kreatif direktör olarak yaratıcı süreçleri büyük bir etkinlikle yönetmekten sorumlu olmuştur. Web3 ekosistemindeki yeniliklerden ve değişikliklerden haberdar olur, bu alanın potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için her zaman yollar arar. Amacı, kripto projelerinin benzersiz hikayelerini anlatmak, toplumu dahil etmek ve görünürlüğü artırmaktır. Yenilikçi düşünme ve stratejik planlama konusunda güçlü bir geçmişe sahiptir ve alandaki en son trendleri ve fırsatları değerlendirmeye devam etmektedir.
Bir Yorum Bırak