Nvidia’nın GeForce Now bulut oyun hizmeti, size pratik olarak bulutta bir RTX 3080 masaüstü grafik kartının gücünü veren yılda 200 dolarlık yeni bir katmanla performansta Google Stadia’yı bir adım attı. Ancak, ayda 4,99 ABD doları tutarındaki “Kurucular” paketini aldıysanız veya “Öncelikli” erişim için yılda 100 ABD doları ödüyorsanız, beklediğinizi tam olarak alamayabilirsiniz – çünkü Nvidia sessizce 12 kare hızını sınırladığını açıkladı. tutarlı performans sağlamak için belirli oyunlarda bu durum geçerli olacak.
Redditors ve diğerleri, çeşitli oyunların 60 fps’den daha düşük kare hızlarına kilitlendiğini açıkladıktan sonra Nvidia’nın artık uygulamayı açıklayan resmi bir destek sayfası (9to5Google aracılığıyla) var. Görünüşe göre Nvidia bunu bir süredir yapıyor, ancak yalnızca birkaç zorlu oyun için. Bazı insanlar zaten Nvidia’nın burada itiraf ettiği gibi Aralık 2020’de Cyberpunk 2077’de 45 fps’ye kilitlenmekten şikayet ediyorlardı.
Assassin’s Creed Odyssey ve Immortals Fenyx Rising, 50 fps’nin altında kare hızlarına sahip diğer oyunlardır, diğerleri ise biraz daha yüksek çalışır.
Pek Çok GeForce Now Oyunu 60 FPS Altında
Nvidia’nın böyle bir şeyi geriye dönük olarak ortaya çıkarması iyi bir görünüm olmasa da şirket, oyunların büyük çoğunluğunun 60 fps veya daha yüksek hızda çalıştığını ve limitler için bir açıklaması olduğunu söylüyor:
Öncelikli Üyelerimiz için, şu ana kadar dahil ettiğimiz 1.100’den fazla oyunun çoğu için saniyede oluşturulan maksimum kare sayısı genellikle 60 veya daha yüksek olarak ayarlanmıştır. Priority üyeleri tarafından kullanılan GPU’larda 60 FPS’de yeterince iyi çalışmadığını belirlediğimiz bazı istisnalar var. Bu nedenle, bu belirli grafik yoğun oyunlar için varsayılan OPS geçersiz kılınamaz. Bu, tüm Priority üyelerinin tutarlı, yüksek kaliteli bir deneyim yaşamasını sağlamak içindir.
Nvidia’nın kullanıcılarına kare hızı ve grafik kalitesi arasında seçim yapmak yerine bunu dayatmayı seçmesini biraz garip bulundu – birçok PlayStation ve Xbox konsol oyunu seçim yapmanıza izin veriyor. Ancak sanırım bulut oyunların genelinde bu durum söz konusu değil.
Nvidia RTX 3080 katmanının şu anda herhangi bir kare hızı sınırına sahip olmadığını, ancak bir gün ekleme olasılığını açık tuttuğunu söyledi:
Önceki nesil sunucuya göre performans kazanımları nedeniyle şu anda RTX 3080 katmanında kare hızlarını sınırlamıyoruz. Gelecekte buna ihtiyaç duyulacağını öngörmesek de, piyasaya sürülmemiş oyunların taleplerini ve sunucu donanımı üzerindeki etkilerini tahmin etmek imkansız.
Güncel teknoloji haberlerine anında ulaşabilmek için bizleri Twitter, Instagram ve Telegram üzerinden takip etmeyi unutmayın!